BRM 400 Groningen : Veen van de andere kant

25-07-2020 @ 09:00 - 26-07-2020 @ 13:00

Veenkoloniën van de andere kant

Door alle beperkingen rond COVID-19 is besloten om het eerder geplande brevet van Pieterburen naar Maastricht te verschuiven naar 2021. In plaats daarvan komt er een brevet met start en finish in Groningen. We halen een oud brevet van Gerrit Schotman uit de mottenballen: het rondje Veenkoloniën. Deze is voor het laatst gereden in april 2016 vanuit Zwolle. Echter de eerste helft van de route is behoorlijk veranderd. De eerste 100km geven een goed overzicht van de Veenkoloniën: van de oude veenafgravingen rond Hoogezand en Sappemeer (circa 17e eeuw) tot de meest recente ontginningen bij Klazienaveen (vroeg 20e eeuw) om te eindigen bij één van de oudste veenontginningsdorpen van Nederland (Schoonebeek, 13/14e eeuw, tegenwoordig beter bekend van de ja-knikkers). Daarna gaat de route geleidelijk richting het bosrijke Salland. Vanaf Holten is de route nagenoeg identiek aan het oude brevet van Gerrit Schotman. Dus na Zwolle zijn het veel polders en de typische Friese en Groningse landschappen met veel weilanden en water. Alhoewel er alleen vrije controles zijn, zijn er zowel in Zwolle en Leeuwarden 24-uurs tankstations. Dus zowel voor de langzame als de snelle rijder zijn er voldoende mogelijkheden om ’s nachts bij te tanken.

Start en finish: Reitdiephaven, Groningen (exact adres via e-mail de dag voor de start plus verdere instructies, gratis parkeren op P+R Reitdiep)

Starttijd tussen 08.00 en 10.00 uur.
Uw starttijd is het moment van afhalen startkaart en het ondertekenen gezondheidsverklaring en gedragsregels.

Lees hier de extra maatregelen ivm COVID19

Het aantal deelnemers is voor nu beperkt tot 100, lees de regels.
Leden van Randonneurs NL kunnen tot en met 2-7-2020 12:00 inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Na 2-7-2020 12:00 kunnen niet leden zich inschrijven, met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.

De inschrijving is gesloten, daginschrijving is niet mogelijk.
.

Begin: