• Dit evenement is voorbij.

BRM 200 Maasland: Naar Westelijk Brabant

14-10-2023 @ 09:00 - 22:30

Deze rit gaat over de Zuid-Hollandse eilanden en het westelijke deel van de provincie Noord-Brabant. De start is bij het restaurant ´t Wapen van Maeslant in het dorp Maasland. Voor de groepstart om 9:00 kan je hier een kop koffie of thee nuttigen op kosten van de vereniging.

We fietsen vier keer door een tunnel onder de grote rivieren: de Beneluxtunnel, de Heinenoordtunnel, de Kiltunnel en weer de Beneluxtunnel. Er zijn ook nog een paar grote bruggen om overheen te fietsen: de Moerdijkbrug, twee bij het Hellegatsplein en de Botlekbrug.

In Oudenbosch is de eerste (foto)controle. Om de rit voldoende kilometers te geven hebben we ook nog een uitstapje door België. We fietsen ook stukje van 100m op de grens Nederland-Belgie. Je kunt het niet missen: van het asfalt in de kuilen en gravel en weer op het asfalt. Het is te fietsen (ik heb het ook gedaan), maar doe het rustig aan. In Belgie ziet alles er anders uit: de wegen, de huizen, de boerderijen. In België is tweede controle in een leuk bruin cafe met de naam Cafe Bostella. Ga naar binnen en neem een paar foto´s.

Op de terugweg over de Haringvlietbrug gaan we links af naar het pontveer bij Nieuw-Beierland. Het pontje is de derde controle: betaling alleen met cash (één euro en vijf cent volgens de website). Bewaar het kaartje of neem een foto. Via Hoogvliet naar de Beneluxtunnel en dan naar de finish in Maasland.

Wegens problemen met het inschrijfformulier is online inschrijven niet meer mogelijk. Er is daginschrijving bij de start. Neem gepast geld mee voor de inschrijving (10 euro voor niet-NTFU-leden, 8 euro voor NTFU-leden, 7 euro voor leden van Randonneurs NL; 6 euro extra voor een medaille).

Datum:
14-10-2023