BRM 200 Heerlen : Mariawald

11-07-2020 @ 09:00 - 22:30

Mariawald 200 km met 2464 hm

Deze schitterende route voert je grotendeels door het schitterende natuurgebied van Nationalpark Eifel en kan beschouwd worden als een van de pittigste tochten die op het jaarprogramma van Randonneurs Nederland staan.

Na de start vanuit SnowWorld ga je na 15 km al de grens over naar Duitsland om straks na 185 km pas weer terug in Nederland te zijn.

In het begin kan het nog eventjes druk worden door de kleine Duitse plaatsjes zoals Herzogenrath, Birk, Weisweiler en Langewehe om vervolgens via enkele mooie klimmetjes en enkele afdalingen de Stausee (stuwmeer) van Untermaubach te bereiken. Aan de andere zijde van de stuwdam in Obermaubach het pad langs de Rur blijven volgen tot in ZERKALL. Bij het bereiken van de hoofdweg in Zerkall nu LINKS AF. Na 1,5 km op de Rotonde LINKS AF ri Nideggen om dan na 150 mtr scherp rechts af te buigen om het pad langs de Rur verder te volgen richting Abenden naar Heimbach. Bij het, voor de eerste keer, binnen rijden in Heimbach verlaat ja na 750 mtr het centrum en houd je links aan om via de beklimming van de L219 het het zuidelijkste puntje van deze tocht te bereiken.

Dit gedeelte laat je iedere keer weer de schoonheid van dit gebied zien met vergezichten om toch eens voor te stoppen, te fotograferen en zeker om van te genieten. Met schitterende beklimmingen en afdalingen en goede wegen om nu via Hergarten, Bergbuir en Voissel Kall te bereiken.

1e Vrije controle.  Mogelijkheden genoeg in Kall om hier een controlestempel te halen.

Na controle gaat de route verder via Anstois, Mauel naar Gemund. Vanuit Gemund begint de beklimming naar de naam van deze tocht de Abdij van Mariawald. Het is de moeite waard om hier even te stoppen en in het restaurant te genieten van de alom bekende erwtensoep met worst die hier het gehele jaar door te verkrijgen is en waar deze paters wereldwijd om bekend staan.

Na de spectaculaire afdaling vanuit Mariawald kom je weer in Heimbach. Hier gaan we LINKS AF. Wederom door het centrum van Heimbach. Nu na de brug over de Rur links aanhouden om via de L218 via Hasenfeld te beginnen aan de klim naar Schmidt. Na wederom een spectaculaire afdaling, die eindigt in Zerkal om nu via Brandenberg, Grosshau, Schevenhutte , Zweifall.

2e Vrije controle. Kornelimunster Ook hier mogelijkheden genoeg voor een controlestempel

Het laatste gedeelte gaat via Eynatten, Hauset en Hergenrath buiten om de stad Aken heen en dan via Hauset, Bildchen, Laurensberg en Horbach weer naar de startlocatie SnowWorld in Landgraaf.

Namens de organisatie, veel succes

DENK AAN MONDKAPJES DEZE ZIJN VERPLICHT IN LOKATIES OP TERASSEN IN DUITSLAND

Namens de organisatie, veel succes

We starten bij Snowworld in Landgraaf. Bij het afhalen van de startkaart dient bijgevoegde verklaring van Snowworld ingeleverd te worden
Dus bijlage afdrukken, invullen en meenemen
Gestart kan worden tussen 8.00 en 10.00, hiermee proberen we spreiding te krijgen en bij de start dat de 1,5 meter afstand door jullie kan worden gehouden. De eindtijd blijft 22:30.
Per 1 juli 2020 is de 1,5 meter voor sporters – dus ook wielersporters op de weg – onderling vervallen. Je leest er meer over op de website van de Rijksoverheid. Wel moet je nog wel steeds 1,5 meter afstand tot andere weggebruikers bewaren. Ook heeft de Rijksoverheid bepaalt dat álle sporters – dus ook wielersporters – onderling wel 1,5 meter afstand houden voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening.
In Duitsland geld ook de 1,5 meter afstand houden en sporten in groepen tot 10 personen. In het openbaar vervoer en verschillende andere plaatsen (winkels) zijn mondkapjes verplicht.

Het aantal deelnemers is beperkt tot 100, lees de regels.
Leden van Randonneurs NL kunnen tot en met 28-6-2020 12:00 inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Na 28-6-2020 12:00 kunnen niet leden zich inschrijven, met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.
Niet betaald is niet ingeschreven.

.

<hr>