BRM 200 Groningen : Bos en Berg

10-10-2020 @ 09:00 - 22:30

Start 9:00 bij Spaak: Koffie en Koers (Oude Boteringestraat 66, 9712GN Groningen)
Finish uiterlijk om 22:30 op dezelfde plek

Als we in het Hoge Noorden het helemaal gehad hebben met de constante wind, dan bieden Drenthe en de Stellingwerven in het zuidoosten van Friesland soelaas. Dit is een bosrijke omgeving en ook gelijk het thema van dit brevet: wegen en fietspaden door bossen. Het eerste deel gaat door het coulissenlandschap van het Westerkwartier om te eindigen net ten zuiden van Drachten bij de eerste controle in Beetsterzwaag. Vanaf hier duiken we het nationaal park Het Drents-Friese Wold in, al snel gevolgd door een ander nationaal park, namelijk het Dwingelderveld.

De tweede controle ligt boven op de VAM-berg: een voormalige vuilnisstort waar sinds een paar jaar een prachtig fietsparcours is aangelegd. Het is geen lange klim, maar wel donders steil.

Nu beginnen we echt met de bossen. Eerst het Hoge Loo bij Gees, en na de derde controle in Sleen, uitgestrekte bossen met Schoonloo als middelpunt. Hier passeren we ook Kamp Westerbork: de reeks met bielzen langs de weg, waar elke biels een transport naar Polen symboliseert, blijft altijd indrukwekkend.

Vervolgens nemen we een kleine omweg langs Smilde en Norg (vierde controle) om Assen te omzeilen en om meer bos in de route te krijgen. Het laatste stuk gaat door de Onlanden, een open vlakte tussen Peize en Groningen, want alhoewel we soms de wind zat zijn, na bijna 200km in de luwte verlang je toch naar een eerlijk stukje wind.

Leden van Randonneurs NL kunnen inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.
Niet betaald is niet ingeschreven. Let op geen ” in de tekst bij inschrijven.

In verband met de AVG wijzen wij u erop, dat wij in het kader van de COVID-19 voorschriften uw naam en telefoonnummer delen met de exploitant van de startlocatie.

.
[Inschrijving is gesloten, daginschrijving is niet mogelijk]
.

Datum: