« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

BRM 200 Merselo : Adios Amigos

12-09-2020 @ 09:00 - 22:30

Adios Amigo – Afscheidsroute Jan van Osch

De start is bij de molen en dan gaat het richting Overloon. In Overloon maken we een uitstapje door het oorlogsmuseum d.w.z. we fietsen over een heuse fietsbrug door de hal met materieel uit de 2e wereldoorlog. Daarna komt een slingerpad door de Overloonse Duinen, waarna we de Maasoever opzoeken. Achter Vierlingsbeek rijden we door de Maasheggen tot voorbij de Genneper Maasbrug en verder richting Cuyk, waar we de Maasdijk opzoeken richting Grave. Bij de Graafse brug nemen we de Maasdijk westwaarts en rijden van de dijk af door de oude Maasbedding naar Keent, waar de eerste controle is. Keent was eerst Gelderland, maar door het rechttrekken van de Maas ligt het nu in Brabant.

Daarna fietsen we lange tijd over de Maasdijk langs plaatsen als Ravesteyn, Demen, Dieden, Macharen, Oijen, Lithoijen, Lith, Maren-Kessel, ’t Wild en Gewande.

Na Gewande bij de nieuwe sluis verlaten we de Maas en rijden we over het nieuwe fietspad langs het Maximakanaal zuidwaarts. Na de Dungense Brug heb ik gekozen voor een toeristisch fietspad, totdat je uiteindelijk toch langs de Zuid-Willemsvaart komt te rijden.

Helemaal onder de A50 door en dan nog een stukje langs de vaart richting Zijtaart, Mariahout en Beek en Donk en dan langs het Wilhelminakanaal naar de stoplichten bij Aarle-Rixtel, waar we het kanaal oversteken en aan de andere kant richting Helmond en er doorheen. In Lierop is dan de 2e controle.

Daarna oostwaarts richting het centrum van de Peel: Helenaveen. Achter Helenaveen kunnen liefhebbers van natuur hun hart ophalen door de keuze te maken dwars over de Mariapeel te rijden, bij droog weer te doen, bij nat weer niet aan te bevelen. In kilometers maakt het geen verschil.

De finish is dan bij café den Tommes.

Mariet en ik danken alle deelnemers aan de Merselo-brevetten van de afgelopen jaren en wensen jullie veel plezier en succes met het lange-afstandfietsen.

ADIOS, AMIGOS.

Lees hier de extra maatregelen ivm COVID19

Het aantal deelnemers is beperkt tot 100, lees de regels.

De start is tussen 8.00 tot 10.00, de tijd gaat in bij het in ontvangst nemen van de brevetkaart.

Leden van Randonneurs NL kunnen tot en met 19-8-2020 inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Na 19-8-2020 kunnen niet leden zich inschrijven, met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.
Niet betaald is niet ingeschreven.

.

Datum: